Bosse träning

I förrgår var det dags för träning för Bo Jenå. Var ganska nervös när jag red in i stora ridhuset. Men efter ett "Hej Alexandra!" från Bosse så kändes det bättre :P Började med att bara rida lite i trav i galopp så han skulle få se lite. Började med övergångar från skritt till trav och trav till skritt för att få igång bakbenen lite mer. Efter det skulle jag rida i trav på en volt och med jämna mellanrum "kicka" igång honom så han inte började slappa med bakbenen. Skulle tänka mig att jag pumpade en badboll. Pumpa jag för mycket sprängs bollen men pumpar jag för lite blir den slö. Pumpen var då mina skänklar:P

Därefter fick jag rida öppna upp mot C på medelinjen i både trav och galopp. I vänster galoppen skjuter han in baken lite så jag skulle jobba jätte mycket med öppna i galopp för att få in den mer. I slutet jobba vi även med skänkelvikningarna som jag har tyckt har varit ganska dåliga. Men efter jag blivit lite bestämt och sagt åt honom lite så blev de mycket bättre!

Super nöjd med träningen och hoppas att jag får chansen att träna för honom igen! :)

/Alexandra

Pappa filma, ska se om jag kan få upp en liten film här:P


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2012-01-12 @ 23:49:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0