Kostrådgivnig

Igår var det dags för ännu en träff av talang. Denna gången var det kostrådgivningn som stog på scemat. Jag vet att mina mat vanor inte är dom bästa så jag var riktigt pepp på att får höra vad dom hade att säga. Först gick dom igenom lite varför vi måste äta bra och vad vi vr tvungna att äta för att klara oss. Vi gick igenom lite vad vi äter till frukost, lunch och middag. Jag kunde iellafall säga att jag äter gröt varje morgon, havregrynsgröt som jag gör i mikron, snabbt och smidigt! Sen tyckte dom väl inte att lingonsylten jag har på var den bästa. Men jag fick en del tips på vad jag kunde byta ut den till.

Sen hade vi lika olika stationer där vi fick se hur mycket sockerbitar en del saker innehåller. Sen fick vi även läsa av vad olika sorters bröd och flingor innehåller, och vad det ska innehålla. Kan säga att hela min värld vad gäller flingor raserade totalt... Det var inget som var nyttigt och det som var det var som att tugga på trä... Sen gjorde vi upp en dagsplanering med bra mat.

Ser fram emot nästa träff då vi ska ha en mer individuell planering.

Imorron blir det första träningen, ska träna för Bo Jenå vilket ska bli spännande :)

/Alexandra


Kommentarer
Postat av: SHUNi- hästblogg

Hej :) Kolla gärna in på min hästblogg om du har lust! Och lämna en kommentar, det värmer isåfall :D

2011-12-20 @ 13:00:52
URL: http://shuni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0