Svar på fråga

Hejsan, jag har läst er blogg lite nu, och jag funderar på att gå hippologi på polhem nästa år, hade varit kul om ni vill berätta hur ni tycker det är ?
Och jag funderar även på att bo uppe i flyinge, är det mysigt där ni bor ?
Tacksam för svar
Kram Ida Andersson

Jag och Karin går ett lite annat format av Hippologigymnasiet än vad de nya ettorna kommer att gå. Men jag kan ju fortfarande berätta vad jag tycker då det är ganska likt.

Om du kommer gå Hippologigymnasiet kommer du att vara på Flyinge en dag i veckan och på Polhem fyra dagar. Du läser ett naturvetenskapligt program med matte, fysik, kemi, biologi, svenska m.m, men även lite häst. När du är på Polhem läser du dom "vanliga ämnena" och på Flyinge "Hästämnena".
Jag tycker att detta är jätte bra då man kan läsa vidare till iprincip vad man vill efter gymnasiet, och man är inte bunden til att bli hästskötare m.m. Jag tycker vi har bra lärare både på Polhem och Flyinge. Man lär sig rida på riktigt, även fast man kanske inte tror det då man bara rider en dag i veckan.  Jag märkte själv att jag tappat jätte mycket av mina grunder när jag kom hit. Sen är det super roligt att få lära sig att köra också! :)

Sen bor vi som sagt på internat i Flyinge. Jag är nöjd med internatet även fast städningen kanske inte alltid är den bästa hehe.. Men bor själv eller 2pers i antingen enkelrum eller dubbelrum. Alla rum har egen toa och dusch. Jag tycker rummen är frächa och man kan göra dom riktigt mysiga med lite egen inredning. Sen är det mysigt att bo med sina klasskompisar. Man blir som en egen liten familj. Har alltid någon man kan skratta med, gråta med, plugga med eller bara va med :)

/Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0