Billdal nästa!

Igår kom jag hem mitt i natten och idag har jag haft fullt upp. Men tänkte blogga om gårdagen. Var ju som sagt på GP-ponny kval men min syster och mamma. Amanda från min klass och hennes mamma var också med. Johanna (min syster) startade som nummer två. Jag var så sjukt nervös! Jag brukar inte vara det när hon ska hoppa, men det var så länge sen hon tävlade nu. Vind, hennes ponny, har haft en senskada i ett år och Johanna har väl inte tävlat henne på ca 1,5år.

Men hon red så himla fint. Flöt på riktigt bra med jämnt tempo och fina språng! Det slutade med en dubbelnolla och 60 p i stilhoppningen, tre 9:or och fyra 8:or. Så efter en lång och nervkittlande väntan slutade det med att hon kom på 14:e plats i klassen, och trea i GP-ponny!!! Det var bara två ryttare som hade 61p. Så himla roligt. Så nu blir det semifinal i Billdal veckan innan GBG HORSE SHOW! Hon vann även två biljetter till torsdagen.
Det gick bra för Amanda också, 6:a i 1m och två pet i 1,10m :)

/Alexandra

Johanna och Vind


Vind


Amanda


Johanna


Prisutdelning



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0