Dagens pass

Red ett lite längre dressyrpass med Fia i crafoord idag, och det gick jättebra. Värmde upp henne ordentligt, vilket hon verkligen behöver, i både skritt, trav och galopp. Red på en stor volt och flyttade in framdelen. Red sedan några enkla byten, och därefter öppnor och slutor längs medellinjen upp mot stora spegeln. Varvade med att rida helt rakt upp och känna att jag kunde rakrikta och det gick kalasbra. Även fast hon fick en del skrittpauser emellanåt så började orken att tryta mot slutet och hon visar ganska tydligt när hon börjar bli trött. Så då travade jag av henne lite rundare och skrittade hem, märkte då att jag hade ridit ganska så länge!
Den här hästen är så himla arbetsvillig och genomsnäll, och jag kommer verkligen lära mig mycket av henne!

/ Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0