Dagens ridpass, Fia

Idag red jag ett dressyrpass i wallenberghallen, det enda ridhus som är någorlunda ledigt nu under breeders, även fast flera av tävlingsryttarna som är här använder sig av det som genomridnings/joggnings ridhus. Det gick bra idag. Red en lång uppvärmning, (vilket jag tycker är viktigt) och plockade därefter upp henne lite grann och red miljontals övergångar. Det jag är mest nöjd över, är hur bra fattningar hon tog från skritt. Hon kändes väldigt kvick och mjuk.  Då hon kan tappa bjudningen och bli lite tung att rida i just wallenberg ibland (lite tungt underlag), så tränar jag mycket på att få henne uppmärksam och framme för hjälperna. Visst var det en del saker som gick kändes mindre bra, men idag var ändå den övervägande känslan positiv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0