Konstverk fyllt av kärlek till Flyinge

Källa: http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=970037

Fyllt av kärlek och lek. Så beskriver konstnären Gabriel Jonsson det konstverk som han nu lånar ut till Flyinge.

- Utgångspunkten för mitt verk är att få betraktaren att känna sig älskad. Det är ett kärleksfullt och lekfullt konstverk som talar till barn såväl som vuxna, säger Gabriel Jonsson i ett pressmeddelande.

Skulpturen heter Jag älskar dig och är gjord i stengods. Den föreställer en shetlandsponny i naturlig storlek. Under våren har den varit utställd på Liljevalchs vårsalong och tanken är att Flyinge ska bli ett mer permanent hem åt den. 
- Det blir perfekt att ha hästen på Flyinge: en plats för hästar och människor som älskar hästar, säger konstnären.

Skulpturen ska placeras vid ingången till Stora ridhuset


Kommentarer
Postat av: thomasfalk

skulle jag ha sådär korta ben skulle jag nog ta en bit av konstnärens ben....!mvhtf.åförresten ta det lugnt i helgen å hadetskönt åfokusera.mvhtf

2011-10-20 @ 12:58:34
Postat av: Linda

Hahhaa "naturlig storlek" skulle vara kul att se en shettis med så korta ben...

2011-10-20 @ 13:15:58
URL: http://xmyheart.blogg.se/
Postat av: Anne

Vad söt den var, blir en bra kontrast till alla snygga flyingehästar:)

Undra vilken flyingehingst som har stått modell:)))

2011-10-20 @ 22:03:01
Postat av: Anonym

Vad söt den var, blir en bra kontrast till alla snygga flyingehästar:)

Undra vilken flyingehingst som har stått modell:)))

2011-10-20 @ 22:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0