Lugnar ner tempot

Kom hem från stallet för inte så länge sedan. Har tränat för Karin idag. Det gick relativt bra, red tillsammans som en annan tjej. Tränade på skänkelvikningar, övergångar och ryggningar. Det är något som jag måste träna mer på, speciellt övergångarna från galopp till trav. Och få honom lite mer alert för mina hjälper, men det kommer. Och det blir bara bättre och bättre så det går framåt i utveckligen mellan oss :)
Han ska få ta det lite lungt nu fram tills jag åker hem över lovet och sen blir det vila för honom när jag är hemma. Han behöver verkligen en liten paus. Han har jobbat på så bra nu sen jag fick honom och jag tycker han förtjänar det. Ta det lite lungt och smälta allt som han har gått i igenom med både hem och ryttarbyte. Han verkar inte stressad eller något men man vet aldrig vad som snurrar i skallen på honom. Så det blir lite gymnastikhoppning imorron och sen longering på torsdag. Sen kommer min syster ner på fredag så vi får se vad vi hittar på.

Igår red jag ju även upp för Talang, både jag och Karin gjorde det. Det gick hyfsat bra. Var ganska nervös själv så det var några missar men det gick ändå bra. Nu är det bara spänt att få reda på om jag kommer med eller ej :)

/ Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0