Syster yster

Var precis inne på syrrans blogg och insåg att hon gjort världens gulligaste inlägg. (Om mig, hihi) Värmer lite extra när man ser sånt. Så får väll ta och svara här (vill ju inte vara sämre än lillesyrran)

Johanna Greus, en tjej av egen karaktär.
Tjejen som inte var mammas dotter utan pappas dotter,
vilket då innebar att jag inte var pappas dotter utan mammas dotter.
Tjejen som lekte med rött nagelack i mamma och pappas säng (och fick morsan att tro att hon förblödde.)
Tjejen som sprang uppför Kebenekaise som om det vore kullen i trädgården.
Tjejen som gick elva mil i de svenska fjällen utan att klaga (när storasyrran stanna hemma... Finns ju inget rinnande vatten i skogen!)
Tjejen som tror att hon har rätt i allt...
Tjejen som nu skaffat pojkvänn! (innan storsyster... forever alone...)
Tjejen som nu ska ta sitt pick och pack och flytta för gymnasiet. ( Vad ska mamma och pappa göra då...?)
Tjejen som jag vet alltid kommer finnas där genom alla livets dagar.
Tjejen som jag är otroligt glad att få kalla min syster!

Älskar dig, kom ihåg det!

/Alexandra

www.Greusss.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0