Pay´n Ride!

Igår var det Pay´n Ride på Flyinge. Lite läskigt att rida upp för sin mentor och ha ens tränare som står och kollar. Men det gick riktigt bra! Red en LA:3, var ganska nervös innan då jag inte var 100% på programmet. Har inte haft chans att träna på det ordentligt, men vi lyckades ta oss igenom med bara en lite miss i skritten. Min mentor tyckte det såg bra ut men sa att han inte är riktigt bärig, vilket han inte är inne på banan. Då försöker jag kompensera det med att driva och "lyfta" hästen genom hela programmet. Han dör lite på banan och halvhalterna funkar inte alls bra. Han är så pass stadig att det funkar endå men vill jag upp på MSV måste jag fixa till detta. Nu blir det att träna mycket på att aktivera honom och träna halvhalter och övergångar så han blir super kvick och lyhörd. Men lyckades få ihop 70,92%! Så super nöjd är jag :)

/Alexandra

Snyggingen igår!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0