6 månader!

Kom och tänka på en sak, jag har nu haft Max i 6månader och 2dagar! Helt sjukt va tiden går fort!
Jag kan i bland känna att prestationsångetsen kommer krympade när jag håller på med dessa fyrbenta djur. Allt blir så mycket mer seriöst när man är här nere i Skåne, och inte minst på Flyinge! Jag vet när jag hade ponny hemma så var jag ute i skogen och rejsa en hel del, jag red barbacka, jag longerade i grimma och massa grejer som jag förmodligen skulle bli halshuggen över om jag gjorde här. Eller iellafall så inbillar jag mig det! Så när jag för några veckor sedan var och rejsgalopperade på galoppbanan tillsammans med Amanda så satt jag och skratta på hästen för det var så himmla härligt att gör det igen, och Max verkade tycka att det var superroligt!!
Men nu är det mycket mer seriöst vad gäller ridningen, vilket det absolut måste vara om jag vill bli bättre! Jag planerar varje vecka vad jag ska göra under veckan, jag rider 6 dagar i veckan varje vecka, jag försöker få in träning nästan varje vecka. Detta gör att man sätter ganska mycket press på sig själv för man vill bli bättre och man vill att andra ska tycka att man utvecklats. 

Men tänker man på hur mycket jag och Max har hunnit göra under 6 månader så känns den ganska bra. Vi har lyckats komma med i Färs och Frosta Ryttartalang, vi har fått chansen att träna för Förbundskaptenen i Dressyr Bo Jenå, jag har startat en LA:4 på 66% och en LA:3 på 70% och jag ska nästa vecka rida upp MSV:C1 för Bo Jenå. För 1 år sen var den en dröm att få göra dessa saker och nu har det blivit verklighet på grund av att jag fått världens bästa häst! 

(Stort tack till Mamma och Pappa!)

/Alexandra

Första dagen i Skåne för Maxen!


Nu sex månader senare!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0