Dagen

Idag har 4 timmars hål stått på schemat.. Eftersom det bara går bussar från flyinge 8.15 och nästa 11.30 så hade jag inget val än att ta den tidiga bussen och sitta i skolan i 4 timmar istället för att ta den senare och därmed komma 20 minuter försent. Tänkte att jag kunde ju faktiskt få lite plugg gjort i skolan. Det blev istället så att jag, Klara och Alex drog till Mormors bageri och satt oss där för ett halvhjärtat pluggförsök! Fick knasig träningstid, så hade 15 minuter på mig, från dess att jag hoppat av bussen, hunnit byta om och gå på toa, samt cykla till stallet och ta in Fia från hagen, och göra iordning henne (inklusive linda benen). Ja ni hör ju hur omöjligt det låter, men jag fick hjälp av supersnälla amanda så jag satt på Fia exakt när jag behövde rida ifrån stallet för att hinna, och kom exakt i tid föra att hinna rida fram till träningen :D Träningen i sig gick bra, red mycket på kvartslinjen och försökte få in bogen och ha henne lite lätt utåtställd för att få henne att ta ytterhjälperna. Försökte få loss henne i bogarna som åker lite hit och dit. Tränade på att få henne att spåra i fattningarna och sätta under sig med speciellt det högra bakbenet som hon har lite problem med. Är nöjd, hon kämpade på, men jag måste verkligen planera bättre och vara mer noggrann! Slarvmaja är vad jag är..

Blev en hel uppsats här, cred till dem som orkar läsa allt ;)   

/ Karin


Man har inte direkt lust att slita upp dem för en ridtur när dem ligger så här sött och vilar :)

Kommentarer
Postat av: Marina

Cred till mig,orkade läsa allt men fattade inte allt( träningen):))

2012-03-20 @ 23:12:52
Postat av: thomasfalk

du kämpar på väl du....hade.mvhtf

2012-03-21 @ 07:44:24
Postat av: Sara

Kämpa på :) Så söt lilla Fia är, det är inte en lika vacker syn som möter mig när jag hämtar Karius i hagen, det är knappt man ser honom för han smälter in så bra i leran! :P (Fast han är fin när leran har kommit av :))

2012-03-21 @ 15:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0